Villanyoszlopnak ütközött a motoros

2015. 02. 23., h - 13:58
Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság

Egy rosszul sikerült előzési manőver vezetett a balesethez.

Személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Esztergomban 2015. február 22-én délután. A rendelkezésre álló adatok szerint egy motoros utasával a belváros felé közlekedett, mikor a sofőr az előtte haladó gépkocsi előzésébe kezdett. A manőver közben a sebességét nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg, melynek következtében a kétkerekű megcsúszott és először az útpadkának, majd az út melletti villanyoszlopnak üközött. A balesetben a motor vezetője és utasa is megsérült.

A helyszínen a járőrök megállapították, hogy a sofőr sem vezetői engedélyét, sem a jármű hatósági engedélyét nem tartotta magánál. Kiderült az is, hogy a motorkerékpárt ideiglenesen kivonták a forgalomból és kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással sem rendelkezik. A balesetet a helyszín közelében lévő kültéri biztonsági kamerák rögzítették. Ezeken látható, hogy a motoros előzésekor átlépte a záróvonalat. A 27 éves sofőr ellen az általa elkövetett szabálysértések miatt szabálysértési eljárást, az általa okozott baleset miatt pedig büntetőeljárást indított az Esztergomi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya.

Az elmúlt napokban sok járműtulajdonos vette elő motorkerékpárját, hogy a tavaszias időben újra rutint szerezzen a kétkerekűn. Vannak azonban, akik minden átmenet nélkül ülnek vissza motorjukra és közlekednek azzal úgy, mintha nem kellett volna hónapokat kihagyniuk. A motorkerékpárosok vonatkozásában a legfőbb baleseti ok továbbra is a relatív gyorshajtás, (az út-, látási-, időjárási-, forgalmi viszonyoknak nem megfelelő sebesség), és az elsőbbségi szabályok megsértése.

A balesetben bekövetkezett sérülések foka is súlyosabb az esetükben, baleseti kockázatuk átlag feletti. A motorkerékpárosokat nem védik a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor(!) nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőnek.

 

A motorkerékpárosok, segédmotoros kerékpárosok által okozott, illetve elszenvedett balesetek megelőzése érdekében a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság fokozottan figyel a motorosokra. A rendőrök ellenőrizni fogják, hogy a járművezetőnek van-e vezetői engedélye illetve az a megfelelő járművezetői kategóriára szól-e, ő és utasa használja-e a bukósisakot, a motoros a megengedett sebességgel közlekedik-e, van-e a járműre hatósági engedélye, az érvényes-e, megfelelő-e a jármű műszaki állapota, továbbá nem vezeti-e ittas, illetve bódult állapotban a motorkerékpárt.


Kapcsolódó oldalak

Hírfolyam

 

Ne segítsenek a csalóknak!

Ne adják ki idegeneknek a személyes és banki, valamint bankkártyaadataikat, ne telepítsenek a gépükre távoli elérést biztosító programokat!

 

Drogszüret

Profi marihuánaültetvényt számoltak fel a budapesti nyomozók.

 

Óriási teljesítményt nyújtottak

A Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság fegyveres biztonsági őrei a dobogó harmadik fokára állhattak fel az országos megmérettetésen.

 

III. Tóth Csaba Emléktorna

A Tamási Rendőrkapitányság fiatalon elhunyt alosztályvezetőjének tiszteletére harmadik alkalommal szerveztek kispályás focitornát.